fredag 30. september 2011

Abuelita

Denne uka har jeg strikket votter,-jeg har vært flink og brukt av Abuelita-garnet jeg har hatt liggende siden i fjor høst!
Det egnet seg veldig godt, og så mykt da!!  Abuelita Worsted Merino kjøpt på Pickles
Fant ikke no egnet mønster, så det ble et sammensurium av forskjellige. Fant et fint stråmønster på Drops, og lagde små fletter
til vrangbord. Litt kult med skinn og strikk synes jeg, så jeg sydde på en kant med skinn på det ene paret.

I helga har jeg fri, og skal se om jeg ikke finner noen fine flettemønster som kan gå over 25 masker...
Noen som har gode tips?
Ha fine høstdager alle sammen, og jeg håper på bedre vær(det gjør jeg alltid)

5 kommentarer:

Aina sa...

Kjempefine votter!!! LIKER!

Ruth sa...

De ble skikkelig lekre. Knallfine ble de.

http://www.ravelry.com/patterns/library/viking-socks

Dette er en sokk, men flettemønsteret kan bli 25 hvis det mekkes litt på det.

Ha en flott helg.

Sareptas krukke sa...

Det strikkes ser jeg;-) Full innsats frem mot julemessa?
Et lite tips bare: Du må ikke vise frem alle dine flotte kreasjoner. Hvorfor ikke? Du vil jo få så mange bestillinger at lageret blir tomt før messa - skjønner...?
Bare en liten tanke så altfor sent på natten...
Klem fra Nitn

Anonym sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Av en eller annen grunn, så får jeg ikke til å godkjenne nye som kommenterer. I dag har jeg god tid, så nå skal jeg gjøre nye forsøk.
Kjempelekre votter de du har strikket. Jeg strikker litt, jeg og. Men har store problemer med å lese oppskrifter, så det blir mest improvisasjon, og noen ganger reine misfoster :)
Du har sånn inspirerende blogg, og om du ikke har noe mot det, vil jeg gjerne legge meg inn som "følger" til bloggen din. Ha en strålende fin dag!

Nenne sa...

hei hei:)
Du lurte på hvor julemessa er....og den er på Stjørdal Bedehus den 19.november... Masse VELKOMMEN!!!!!:)