mandag 15. mars 2010

Veritas går bananas






Jeg vil dele disse bildene fra da jeg dro med russisk slepebåt fra Longyearbyen til Barentsburg. Båten var lastet med barnetøy som alle barna på barnehagen og skolen skulle ha. Klærne hadde gode venner og bekjente gitt meg, og med god hjelp hadde jeg pakket 3 esker til hvert barn. Det ble en del esker (tror det var ca 40 barn i Barentsburg da) og for å få plass til alle pakkenellikker, fikk jeg haik med den russiske slepebåten som lå til kai i Longyearbyen. Jeg var ikke særlig høy i hatten da jeg så standaren, men pytt,- er man på eventyr får man bare satse!
Jeg tror nok at Det Norske Veritas hadde gått alldeles bananas om de hadde sett rustholken ... Jeg tror jeg røyka en 20-30 sig på den turen...he he
Som alltid hadde jeg ei veldig trivelig helg i Barentsburg og fikk besøkt flere gode venner.

1 kommentar:

brito sa...

For et flott arbeid du har gjort ved å samle inn klær til russiske barn bom trenger det!!!
Litt av en rustholk det der :)
Godt at du er i god behold!
brito