torsdag 13. januar 2011

Et nytt år!!

Nå er det jaggu lenge siden jeg har vært inne i Blogglandia. Har et ærefullt prosjekt på gang med mønsterlaging og strikking, og det tar mye tid!
Men noe får jeg da gjort innimellom.
Jeg ble veldig inspirert av Fargevandring og hennes mansjetter, eller leggings.
Så jeg bare måtte strikke mine egne!







Mønster på de hvite har jeg tatt fra et par nattsokker jeg lagde tidlige i vinter.
Brukte en tråd Faerytale og en tråd Mirasol på pinne nr 5.
Mønster
Legg opp 44 masker (eller så vide du må ha dem, men delelig med 4)
1.omg: 3 r, 1 vr- gjenta ut omgangen
2.omg: Løft 3. m på venstre p over de 2 første m på p(= felt 1 m) Strikk 1.m på vesntre pinne,
1 kast, strikk 2.m på vesntre pinne, 1 vr - gjenta ut omgangen
3. og 4. omg: 3 r, 1 vr
Gjenta omg 1-4. omg til ønsket lengde.

Jeg heklet en picotkant øverst.

Sender ønsker til alle om et godt nyttår, og håper ikke influensaen slipper til;))

9 kommentarer:

Aina sa...

He...... for en knallbra idé!! Det er jo gull for oss med rause legger, som har nok med å prøve å få plass til leggen i støvletten, men som hadde gitt mye for å få plass til en fin strømpe også.
Dette må prøves....

Og du Karin....her må det strikkes.....det er snart jul igjen vettu....hint hint!

Hilsen Aina, som holder på med julestrømpa......;)

Ruth sa...

Der var du jo. Godt Nytt År! :)

KJempoelurt med sånne leggiser. Jeg hadde tenkt å strikke meg et par solide sånne, men det ble jo skikkelig lekkert med sånne litt feminine og delikate også.
Håpoer du får en fin helg. Hyggelig at du er tilbake i Blogglandia. JEg har tenkt på deg.

Anita Tørmoen sa...

Wow, tusen takk for inspirasjonen. Flott gaveidé dette her:)

Skjerstad sa...

Så fine de var , så enig med Aina . Bra for oss som er litt kraftige rundt legga ;) Ikke så flink og strikke jeg , men noe lignende må jeg vel klare å få til .

Ha ei fin helg :)

GundaM sa...

Go`helg der oppe!!

Nyyydelige er de ;)

Fargevandring sa...

Hei Karin! Superfine er de! Jeg skal kjøpe meg garn og lage makan. Enda finere er dine med et feminint uttrykk. God helg:-) Hilsen anne Lise

Fargevandring sa...

Hei Karin! Sitter her og prøver å strikke de fine leggisene men det går ikke bra!! Hva gjør jeg galt?!! På omgang nr to går ikke beskrivelsen opp i 44 masker...

Fargevandring sa...

Her er jeg igjen! skjønte det til slutt. Tenkte først det var to rette masker, men så skal det være andre maske rett....nå ble det sent. God natt:-)

strikkeglad sa...

wo this is so beautiful ;)
wish i could understand norwegian better so i could knit på norsk.

Mvh