mandag 5. juli 2010

Two little beauties



Dette er hva som ventet på meg i vinduskarmen da jeg kom hjem fra ferien. Snakk om vakker!
Jeg har ikke fått til Cattleya tidligere, så nå ble jeg veldig veldig glad!!!

Jeg har forresten vært på Korsika, og jeg ble positivt overrasket over hvor frodig og vakker øya er. Kosikanere er glade i hagen sin og jeg gikk hagelangs i nabolaget der jeg bodde og drømte meg helt bort. Store "trær" med bougainvilla og arter jeg bare kan drømme om å ha her hjemme. Jeg har lyst på vindrueranker jeg!!! ...... In my dreams..

Hadde vi bare hatt et litt bedre klima her...........
I dag har jeg gravd opp seks av rosebuskene mine som ikke overlevde vinteren :((
De som fremdeles lever, er så sene i veksten at jeg ikke vet om de rekker å blomstre før frosten kommer.. Nei huff, nå var jeg veldig negativ! Tenker jeg kjøper noen flotte sommerblomster i morgen den dag!!!!
Så har jeg jo orkideene mine, de er en skikkelig "boost!"

Her er huset vi leide en uke; Villa Bighelli , 20 meter fra Middelhavet:


4 kommentarer:

Ruth sa...

Er det ikke herlig å ha ferie? Jeg tror jammen meg jeg skal gjøre det oftere. ;)

Skapet ditt ble herlig. Jeg er virkelig imponert over hvor flott du får det til. Jeg liker å "pusse opp" jeg også, men det blir ikke noe i nærheten så flott som det du lager.

Jeg hadde masse orkideer som ventet på meg hjemme jeg også. Det er kanskje det som må til - jeg fpr reise min vei og la dem blomstre i fred og ro.

Ha en god natt.

Unknown sa...

Ja, Korsika var nydelig! Du tenker ikke helt over det før du er hjemme. Artig å kjøre på smale fjellveier og plutselig havne i en bitte liten "by" med egen kirke og snøplog!

Ingrid

Sareptas krukke sa...

Har aldri vært på Korsika, men kan så absolutt se meg selv sitte utenfor det flotte huset og nippe til et glass rødvin - ikke å forakte...

Er selv på campingferie med familien. I morgen er det meldt regn;(. Ikke fullt så glamorøst, men vi koser oss alle som en.

Enjoy!

GundaM sa...

for et sjarmerende hus da, men jeg stakk mest innom for å se etter noe jeg har sett før, hihi ;)

regner emd prismene er vasket og renset og klare for et nytt liv ;)

ha ei fin uke videre Karin !