torsdag 11. februar 2010

Kinesisk nyttår


Søndag 14.februar er det kinesisk nyttår, og vi går inn i "Tigerens år."
I følge kineserne er det ditt fødselsår som bestemmer dine personlige egenskaper, samt hell og lykke i livet. Er man født i Tigerens år (1926, 1938, 1950, 1962, 1974, 1986, 1998, 2010) er man i følge kinesisk tro meget sensitiv og emosjonell og i stand til å gi mye kjærlighet. Dessverre har ”tigre” en tendens til å la seg rive med og være sta og egenrådige når det gjelder hva de mener er rett – ofte karakterisert som en sinnatagg eller opprører! Egenskapene gjør dem til gode sjefer, oppdagelsesreisende, racebilførere og matadorer!

(ps..jeg er Tiger....)

Iallefall er jeg invitert til en god venninne på nyttårsfeiring og da måtte jeg ha en vertinnegave som er inspirert av det kinesiske. Jeg hadde en rest av Tika fra DSA, strengt tatt skulle jeg ha brukt et mercerisert garn.. men pytt, pytt ..
Synes den ble ganske fin jeg.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Et nytt mesterverk! Råfiiin!

Ingrid<3

Berit sa...

Vært her og tittet. Så mye lekkert du lager.
Gyllen hilsen fra meg

Living next to me sa...

den ble råfin vesken og du har en spennende blogg . Har vært de samme steder i Kina og morsomt å se andre vinkler fra det , jeg fikk slike såler i gave . Og de vottene ¨må jeg jo bare prøve.F